Dilema culorilor pentru maşini: ce vor femeile şi ce preferă bărbaţii?

Autor: Oraan Mărculescu 04 dec. 2013 Știri auto
Dilema culorilor pentru maşini: ce vor femeile şi ce preferă bărbaţii?

Studiul de faţă a fost întreprins de site-ul iSeeCars.com, fiind bazat pe chestionarele la care au răspuns sute de mii de vizitatori, timp de un an de zile. Mai exact, realizatorii studiului au analizat interesul cumpărătorilor de maşini, second hand în principal, asupra culorii maşinii dorite.

Rezumând, iată mai jos care au fost cele mai preferate culori de către o categorie raportat la cealaltă categorie.

Bărbaţi vs. femei (în paranteză, cât de mult preferă bărbaţii faţă de femei culoarea respectivă):

  • roşu (12,3%)
  • orange (11,8%)
  • negru (9,6%)
  • alb (7,0%)
  • verde (6,8%)
  • gri (3,0%)

Femei vs. bărbaţi (în paranteză, cât de mult preferă femeile faţă de bărbaţi culoarea respectivă):

  • argintiu (9,2%)
  • maro (9,1%)
  • auriu (7,3%)
  • bej (4,7%)
  • albastru (3,6%)
  • galben (3,2%)

Bărbaţii sunt atraşi de culoarea roşie în general pentru maşinile sport, lucru valabil şi pentru orange, care, însă, e mult mai puţin întâlnită. Realizatorii studiului consideră că acest lucru reflectă o alegere idealistă a bărbaţilor, roşul dând impresia de sportivitate. Prin contradicţie, culoarea albă este prioritară când vine vorba de maşini utilitare, cum ar fi pick-up-uri sau vanuri.



Maşinile argintii căutate în general de femei sunt din categoriile monovolumelor, sedanurilor sau break-urilor, ceea ce ne duce la o concluzie contrară folclorului: femeile sunt mai pragmatice în alegerea maşinii, culoarea fiind un semn clar. De exemplu, maroul, auriul şi bejul sunt întâlnite aproape exclusiv pe monovolume şi SUV-uri cumpărate de femei, pentru bărbaţi fiind culori prea puţin interesante.

O concluzie conexă a studiului, aplicabilă domeniului de maşini second hand, ţine şi de influenţa culorilor asupra preţurilor maşinilor. Astfel, din cele circa 30 de milioane de anunţuri de maşini second hand, cele mai mari preţuri medii  le aparţin maşinilor vopsite în negru, alb şi maro, în timp ce la polul opus se situează maşinile vopsite în auriu, bej şi verde.

Mai mult, în general pragmatismul femeilor este evidenţiat şi de preţul mediu al maşinilor preferate de femei, care e cu 8% mai mic decât preţul mediu al maşinilor cumpărate de bărbaţi.



Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide